Dag 7 = en vecka senare

Jag höll på att åka på beroendet igen. Åkte hem till en vän där vi skulle äta middag och då jag endast ätit frukost samt ett ägg till lunch var jag vrålhungrig. Steg innanför dörren hos min vän och det första jag möts av är en öppen chipspåse. Nu ska det tilläggas att jag inte ens gillar chips, ser inte njutningen i det hela men just då, i den sekunden var det som att mötas av himmelriket i den där öppna påsen. Men jag stålsatte mig och väntade på maten.

Annars har veckan gått bra trots att jag knappt rört på mig. Mina ändrade matvanor och det faktum att jag stålsatt mig mot allt med socker innebar ett dropp på 1,8 kilon den här veckan. Som tjock vill man att saker och ting skall gå fort, gärna 5 kilo på en dag eller så, men då jag faktiskt räknat med att gå ner 0,7 kilo i veckan är det topp.

Startvikt 14/8: 101,7 kilo
Vecka 1, nuvarande vikt: 99,9 kilo


Kommentarer
Postat av: naughtyn

GRATTIS till det fina minuset!! -1,8 kilo är ju jättebra :D

2009-08-22 @ 11:46:12
URL: http://naughtyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0