Startvikt, målvikt

Mål har jag ju faktiskt. Jag vet inte riktigt hur väl man presterar med utsatta mål, om det snarare kanske blir hets av det hela. Men jag har mål oavsett. Min läkare ville se mig nere på 85 kilo innan årets slut vilket för min egen del känns ganska ouppnåeligt. Jag satsar på att gå ner minst ett hekto om dagen vilket blir 0,7 kilo i veckan och det är 19 veckor kvar till jul. 19 gånger 0,7 är lika med 13,3. Hjärnan blir alldeles snurrig av alla siffror så låt oss göra det tydligare:

Startvikt: 101,7 kilo
Målvikt:
88,4 kilo

Sedan vet jag inte om jag bör sätta upp någon form av delmål. Jag åker i och för sig iväg på en kort resa under oktober tillsammans med ett gäng och jag hade räknat med en del shopping. Det är 9 veckor kvar till denna resa och mitt delmål blir därmed:

Delmål, vecka 42: 95 kilon

Jag känner redan nu hur pressen lägger sig på mig och jag inser att jag måste kämpa. Inte bara med mat och träning utan min egen mentalitet. Känna att jag är kapabel till någonting och se vad som faktiskt är fel. Det skall nog gå bra.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej! Vad kul att jag gör någon nytta inte bara för mig utan också för andra som tex dig. :) Tillsammans kan vi klara mer ju och förhoppningsvis står vi där på mållinjen tillsammans.. :)



Ja när det gäller det där med vissa dagar så får jag helt enkelt testa mig fram, det är det enda sättet för mig att veta hur just jag fungerar. Tack för att du delade med dig av hur du fungerar. Man kan aldrig få för mycket tips och råd. :)

2009-08-18 @ 18:25:39
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/
Postat av: naughtyn

Att ha 85 kilo som målvikt redan till jul tycker jag lät lite mycket - tycker din egen beräkning är mycket mer rimlig. Det är så svårt att förutspå hur pass kroppen kommer att samarbeta med en så över 1 kilo i veckan tycker jag inte att man ska räkna med i längden. Det gör jag inte själv heller, även om det nu har gått i en rasande fart än så länge. :)



Jag har lagt till dig bland mina länkar så jag kommer kika in här och peppa dig! Tillsammans klarar vi det!



pepp-kramar

2009-08-18 @ 20:20:27
URL: http://naughtyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0