Dag 28 = fyra veckor senare

Uppdaterandet har varit fruktansvärt, jag vet. Men det hela har på något sätt känts värdelöst. Jag har slarvat med maten, inte tränat sedan jag bestämde mig för att verkligen börja anstränga mig med viktnedgången. Men kan jag verkligen säga att jag har bestämt mig om jag inte ens är villig att ta mig till gymmet 20 minuter bort? Jag vet inte. Jag har ständigt saker att göra, går i skolan 4 dagar av 5 och arbetar även en dag i veckan. Sedan var det det här med att vara social också. Uppgivenheten slutade hur som med att jag smällde i mig en liten Marabou mintchoklad på 5 minuter. Jag funderar på om det inte var värt det trots att jag bröt sockerförbudet, vilket egentligen var det som betydde mest för mig. Annars har jag lyckats hålla mig ifrån att öppna påsar med jordnötsringar, köpa smågodis och trycka i mig bakelser men jag har förbrukat all viljestyrka jag har i och med det.

Hur som helst har jag lyckats gått ner en del i vikt om än knappt.
Startvikt 14/8: 101, 7 kilo
Vecka 4: 98,6 kilo

Det innebär 3,1 kilo på en månad vilket är cirka 0,7 kilo per vecka som jag satt upp som mål. Jag inser nu att det målet borde varit högre den första månaden och att jag borde ansträngt mig mer. Men det är ingen idé att fokusera på det som varit när det är de kommande månaderna som räknas, vad jag gör av dem. Det är dags att börja planera mina matvanor bättre och ta mig till det där förbannade gymmet.


Kommentarer
Postat av: naughtyn

Hur går det för dig? klappar peppande på axeln Har kikat in här flera gånger nu i väntan på en uppdatering om nya tag. Hoppas du inte har på tok för mycket att göra med skola och jobb!

2009-09-17 @ 11:00:54
URL: http://naughtyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0