Dag 35 = fem veckor senare

Åh jag vet, igen igen igen. Igen sitter jag med en vecka bakom mig och utan några inlägg. Men som fina Naughtyn påpekade är jag överöst med plugg och med försök till ett socialt liv. Det är visserligen ursäkter, ursäkter som jag slängt ur mig till större delen av mitt liv vilket är en anledning till att jag ser ut som jag gör. Jag har fortfarande inte besökt gymmet och maten går halvdant om än bättre än förra veckan. Nästa vecka kommer hur som helst fler inlägg, inlägg som betyder något. Funderingar över sociala sammanhang, känslan av att inte må riktigt okej och betydelsen av ett par jeans. Det finns mycket jag vill dela med mig av, saker jag behöver få ur mig för att röra mig framåt.

Som sagt, veckan har som de senaste veckorna gått halvdant och fredag innebär vägning. Resultatet på 0,6 kilo anser jag vara acceptabelt med tanke på min dåliga ansträngning men jag kan inte längre fortsätta lova mig själv att det skall bli ändring. Att lova saker på nytt om och om igen är att urholka löftet vilket gör att det verkliga löftet sen blir utan betydelse och utan kraft. Jag måste bara göra det, utan löften och utan ursäkter.

Startvikt 14/8: 101,7 kilo
Vecka 5: 98,0 kilo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0