Vikten av ett par jeans

Det var 2 och ett halvt år sedan jag använde ett par jeans. Självfallet då tillsammans med en lång tröja till mitten av låren, något annat hade varit oacceptabelt för mig. När mina favoritjeans trasade sönder mellan låren slutade jag över en natt med jeans. Med byxor överhuvudtaget. I andra viktbloggar läser jag ofta om önskan att få komma in i en vacker klänning, för min del ligger önskan om att komma in i ett vackra par jeans som inte ser ut att vara daterade 1999.

I 2 och ett halvt år har jag använt klänningar och kjolar, allt för att dölja min päronformade kropp och framförallt bakdelen. Sedan har jag aldrig haft problem med att komma in någon av H&Ms eller någon av de andra kedjornas klänningar, då jag för det mesta fortfarande kan bära storlek 42 (även fast 44 och 46 också existerar i min garderob) trots min vikt. Men att komma in i ett par jeans i samma storlek är en fullkomlig omöjlighet. Med min viktminskning så har jag förhoppningar om att i framtiden kunna vakna på morgonen, hämta en tröja ur garderoben och slänga på mig ett par jeans utan att vara 30 sekunder från att gråta.

Beyonce & Shenae Grimes

 


Kommentarer
Postat av: naughtyn

Tack för din rara kommentar! :D



Det där med jeans som trasas sönder mellan låren känner jag så väl igen. Alla mina par som jag har använt ett tag ser bokstavligen ut som lapptäcken på insidan av alla stuvbitar som jag har limmat på med textillim för att väga upp det slitna tyget... Inte det minsta roligt! För min del har det dock inte hjälpt särskilt mycket med kjol/klänning - Blir jag det minsta svettig då få får jag istället exem på insidan av låren. rodnar Det är inte kul att vara stor.



pepp-kramar

2009-09-21 @ 21:25:51
URL: http://naughtyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0